Otto Graph

2 Artikel(en)

Stel een Aflopende Directie in

2 Artikel(en)

Stel een Aflopende Directie in

Biografie

Op 10 jarige leeftijd begon het artistieke leven van Otto. Met spuitbussen ‘verfraaide’ hij muren in Amstelveen, het dorp waar hij opgroeide. Later kwamen de treinen en metro’s aan de beurt en hij werd een van de groten uit de regio. Na een korte periode op de Rietveld Academie hield Otto het daar voor gezien. Zijn eerste expositie in Amsterdam (1993) was een groot succes, het vernieuwende karakter van zijn werk was opvallend en werd gerespecteerd. Hij investeerde in een computer en tekenprogramma en de eerste opdrachten voor reclamecampagnes van toonaangevende bedrijven kwamen binnen. Hij werkte voor grote merken waaronder Ford, Mars, Mercedes, Nike, Playboy, Quote, Fanta. In 1993 deed Otto samen met DADARA, George Heidweiller en Onno Klei mee aan het kunstproject ‘SUPERMART’ voor betaalbare kunst’. Ook als DJ heeft Otto Graph inmiddels een flinke reputatie opgebouwd; naast zijn optredens op dansfeesten is hij elke zondagavond in de trendy Supperclub aan het werk te zien. Het werk van de multidisciplinaire Otto Graph wordt vaak vergeleken met dat van Keith Haring en Andy Warhol, zijn grote helden. “Ik ben verdergegaan waar Keith Haring en Andy Warhol zijn opgehouden”, zoals de New Pop-artiest zelf zegt.